MichelRottgering.reismee.nl

Today is the day we say goodbye

Lieve vrienden, vriendinnen en familie,

Vandaag is het dan eindelijk zover, na maanden van voorbereiding vertrek ik voor 10,5 maand naar het buitenland. Nadat ik mijn Bachelor heb binnengesleept, vond ik dat het tijd was om de reis van mijn leven te maken. Vanwege de hoge kosten die hiermee gemoeid gaan, ga ik eerst maar een tijdje werken in een beachresort (http://www.windtown.nl/ )gelegen in Cumbuco, dit ligt in het noordoosten van Brazilië. Cumbuco staat bekend om de constante wind, hierdoor is dit de nr 1 kitesurfspot van de wereld geworden. Naast het beachresort is Windtown ook een kitesurfschool, dus hier zal ik me dan ook voornamelijk mee gaan bezighouden, en in de avonduurtjes zal meehelpen in het horecagedeelte.

Naast werken moet er natuurlijk ook gereisd worden, half januari vertrek ik uit Cumbuco om een maand lang door de Amazone te reizen, om vervolgens in Rio aan te komen. In Rio zal ik Carnaval gaan vieren, en vertrek hierna richting Buenos Aires. Hier aangekomen pak in het vliegtuig naar Ushuaia, dit is de zuidelijkste stad van de Wereld, van hieruit vertrek ik met een groepsreis naar Santiago de Chili.

Vanuit Santiago vlieg ik naar Sydney waar ik Nikki zal ontmoeten, en van hieruit zullen we samen gedurende 3 maanden gaan reizen. De route zal nader worden bepaald, maar waarschijnlijk zullen we na Australië richting Zuidoost Azië vertrekken, om vervolgens eind juni weer terug te keren naar het oh zo gezellige Nederland.

Het zou zonde zijn om dit onopgemerkt te doen, vandaar dat jullie door middel van deze blog een beetje kunnen meereizen, vanuit de lage landen.

Veel leesplezier!

Cheers

Michel

Reacties

Reacties

kas

hey michel, hoe mooi is dat leuke reis voor de boeg!
maar wat wil het toeval dat ik eind september eenzelfde reis ga maken met australie in het vooruitzicht en azie als afsluiter!:)
misshien zien we elkaar down under.

veel plezier in ieder geval
kas

Joris

maatje, viel spass! we houden contact.. x

Mariette

Whoehoeee broertje, lees net je sms dat je nu in het vliegtuig zit. Heb je helaas niet meer gesproken maar we houden zeker contact via skype en mail. Echt...Ik vind je super stoer en wens je heel veel plezier de komende maanden.

Maarten Rill

MICH!

Goede reis gehad tijger? Potverdomme.. Kom ik net terug van een paar maanden Azie, ga jij het land verlaten!! Klinkt allemaal te gek, kan niet wachten tot je volgende verhaal!

Enjoy!!

xxx

Het ga je goed,

Wim

Hé Buum,

Helaas niet meer live gedag zeggen, maar ongelooflijk veel plezier met deze wereld reis!

Wij zullen je in de gaten houden.

Groet van de buren,

W

Simone

En ben je er al??? Hoop dat de reis een beetje is mee gevallen! Heb nu avonddienst, nog een half uurtje en dan ben ik lekker klaar.
Liefs Simone

Rogier Schuurmans

Gast!

Vanuit het zonnige, warme en heerlijke Indonesie wil ik je een top reis toewensen. Maak er iets moois van en deel een stukje met de thuisblijvers in de vorm van foto's.

Zal met veel plezier je avontuur volgen.

Later

Rogier

Nikki

Lieverd,

ben je inmiddels al aangekomen en een beetje gesetteld in je nieuwe 'huisje' voor de komende maanden?
Vind het maar gek dat je er niet meer bent!

Laat je snel wat horen!
Dikke kus

Niels Admiraal

He Mich,

Leuke nieuwe uitdaging. Je hebt het el verdient na 4 jaar hard zwoegen ;).
Ik zal je volgen. Ga er wel van uit als ik mijn housewarmingsparty geef dat je effe overvliegt.

De Kale Duitser

Mies,

Helaas heb ik door mijn vakantie op Curaçao niet de kans gehad persoonlijk afscheid van je te nemen. Een gemiste kans, want wat had ik graag nog een keertje wat verbaal met je gespard (lees: slap geouwehoerd). Naja, laten we maar afspreken dat ik hier in dat opzicht zoals vanouds mijn duit in het zakje doe, en jij aan de andere kant van de plas jouw steentje bijdraagt wat betreft scherpzinnige dan wel onzinnige commentaren. Het ga je goed, hopelijk heb je in die zeldzame momenten van melancholiek en heimwee wat aan het door Wil & Pom bekokstoofde boekje (goed idee, had van mij kunnen zijn).

Oh en voor ik het vergeet, kan ik erop vertrouwen dat je je bij dat carnaval in Rio niet onder tafel laat zuipen? Kom nou, zo zijn we niet getrouwd Mies! Laat ik het niet merken, je gaat pas naar huis als alle Brazilianen kotsend in de goot liggen. En geen seconde eerder!

Ma en Pa

Avontuur is begonnen,Michel
Now it's all up to you!
We leven met je mee,kerel.Hou ons op de hoogte met mooie verhalen en foto's.
Dikke kus,

Ma en Pa

Erik

Yo Mister,

Je zit er nu inmiddels al 2 weken!! Hoe is het daar man. Al wat leuke dingen meegemaakt? :) Mooi weer, mooie omgeving, vette golven, kite-surfen(wat je nog niet kan denk ik ;)), beetje lekker eten?

Ik heb ben inmiddels ook weer op mezelf. Ik heb een appartement in de grote houtstraat. Denk dat ik er juni volgend jaar ook nog wel zit dus dan kom je maar snel ff langs.

Veel plezier en we spreken elkaar snel....

Ciao Erik

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!