MichelRottgering.reismee.nl

Lazy Fiji

Jajajajajaja eindelijk was het dan zover FIJI....:)!!!!! Maar niet voordat ik Santiago had bezichtigd en een heerlijk weekje in Pucon had doorgebracht. Aangekomen in Santiago was het echt uitgestorven, dit kwam doordat het Pasen was. Restaurants leeg, bars leeg, kortom er viel weinig te beleven en ik kon nauwelijks geloven dat hier 4 miljoen mensen wonen. In Santiago heb ik dan ook eerlijk gezegd weinig gedaan, de stad is nauwelijks de moeite waard voor een bezoek. Na 2 nachtjes doorgebracht te hebben in Santiago heb ik de nachtbus teruggepakt naar Pucon.
Het was heerlijk om een weekje in hetzelfde bed te slapen met je eigen badkamer, en niet steeds me tas in- en uit te pakken. Helaas heb ik in deze week weinig kunnen kajakken omdat er niet genoeg water in de rivier stond, gelukkig zijn hier tal van andere outdoor activiteiten mogelijk
Zo heb ik een dag de vulkaan Villarrica beklommen. Normaal gesproken kan je deze vulkaan alleen beklimmen met een gids, en daar moet je dus dik voor betalen. Het geluk was dit keer aan mijn zijde. In Pucon heb ik een Spanjaard ontmoet die in Spanje gids is en daardoor toestemming had om de vulkaan zonder gids te beklimmen. Voor het verhaal moest ik me voordoen als een professionele klimmer uit Holland, deze rol heb ik dankbaar op me genomen..:) De wandeling naar de top van de vulkaan was werkelijk prachtig. Vooral omdat we de laatste 800 meter over sneeuw en ijs moesten lopen met ijsschoenen aan. Op de top aangekomen hebben we helaas geen lava kunnen zien doordat er teveel rookontwikkeling was, maar dat mocht de pret niet drukken. Op de weg naar beneden zagen we alle andere groepen die met een gids liepen, gelukkig heb ik daarvan kunnen distantiëren...:)
Onderaan de berg was er geen taxi te bekennen heel vervelend, gelukkig kwam er net een bus aanrijden met alleen maar meiden van de universiteit, die zo vriendelijk waren om ons een lift te geven.
Na een klein weekje was het weer tijd om afscheid te nemen, en heb ik de bus naar Santiago gepakt waar het vliegtuig naar Fiji aan het wachten was.
In Fiji meteen een hostel gezocht waar ik meteen kennis had gemaakt met Fiji's Bounty Rum, lekker spul alleen beetje jammer dat er 58% alcohol inzit.
De volgende ochtend naar de haven gegaan waar ik een Bula pas heb gekocht (Bula betekent hoi, proost en 38 andere dingen), met deze pas kon ik onbeperkt van eiland naar eiland hoppen. Mijn Fiji chill vakantie begon goed met regen en rukwinden. Na 5 uur varen kwam ik aan op mijn eerste eiland en gelukkig klaarde het weer meteen op. Bij elk eiland waar je aankomt wordt je begroet me een Bula lied en dans, en wordt er verteld dat je eindelijk thuis bent.
Op de eilanden is verder weinig te doen, iedereen is aan het luieren in een van de vele hangmatten, als er wordt getrommeld dan is het etenstijd en daarna keer je weer terug naar je hangmatje. Alles gaat hier op Fiji tijd, en de nationale bezigheid is luieren. Door de hitte gaat iedereen vroeg naar bed en staat iedereen vroeg weer op.
De rest van de dagen heb ik veel gesnorkeld, over een van de vele stranden gelopen, veel gelezen, gekeken naar prachtige zonsondergangen en lekkere pilsjes gedronken.
Na een week was ik er eerlijk gezegd ook wel weer klaar mee, het niks doen maakt je zo moe. Kortom ik heb een heerlijk weekje gerelaxt maar ben blij dat ik vandaag ben aangekomen in Christchuch. Doordat ik begin mei een vlucht naar Bali heb, heb ik besloten om alleen het zuider-eiland te doen. Heb net een buspas gekocht en morgen vertrek ik meteen met me rondreis.

Vanuit het herfstachtige Christchurch

BULA!!!!!!!!!!

Reacties

Reacties

Nelis

"een bus aanrijden met alleen maar meiden van de universiteit"

Foto's mies foto's!

De Kale Duitser

Een bus met alleen maar opgeschoten studentes? Rum met 58% alcohol? Dagenlang achtereen luieren in hangmatten, met slechts eten als onderbreking? Oh Michel, wat moet je toch een hoop afzien daar! Houdt het dan nooit op met de ellende?

Hou je taai jongen, eens is deze kwelling voorbij

Suzette

Hee gaaf!
Als je op Nananu-I-Ra island komt, doe dan de groetjes aan Warren Francis!

Geniet ervan daar! Een van de mooiste stukjes op aarde!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!