MichelRottgering.reismee.nl

Nieuw-Zeeland

18 April begon ik dan met mijn rondreis langs de kust van het zuider eiland. Het begon gelijk goed, lekker zonnetje, leuke groep toppie dus. Onze eerste stop was Kaikura, dit plaatsje staat bekent om de vele dolfijnen en zeeleeuwen die hier voor de kust zwemmen. In Zuid-Amerika had ik iemand ontmoet die vertelde dat je dit echt moet doen. Een van de weinige plekken in de wereld waar je met wilde dolfijnen kunt zwemmen. Wetsuit aangetrokken en vervolgens de boot op. Na 20 minuten de eerste school dolfijnen gespot, meteen het water in en eerlijk is eerlijk het was super leuk. Wel een beetje vermoeiend omdat je de dolfijnen moet entertainen anders zwemmen ze gewoon langs je voorbij, ik moest dus de hele tijd geluiden maken, onder water zwemmen en rondjes draaien, maar dat was het allemaal meer dan waard....:)

Vervolgens zijn we doorgereden naar Picton, waar veel mensen van de bus stapten om naar het noorder eiland te gaan, en er kwamen weer veel nieuwe mensen bij die daar vandaan kwamen.
De volgende dag naar het Abel Tasman gegaan waar een prachtige Abel Tasman
park ligt, genoemd naar de ‘'ontdekker'' van Nieuw-Zeeland de welbekende Abel Tasjam juist ja. Het weer was nog steeds prachtig ondanks de bomen geel en bruin kleuren. Deze regio kent dan ook de meeste zonuren van NZ en staat bekend om haar vele wijnvelden, want wijn dat drinken ze hier wel.
In het Abel Tasman park een mooie hiking gedaan, had meer het idee dat ik in een tropisch land was dan in NZ. Langzaam maar zeker kwamen we dichterbij de westkust ook wel wetcoast genoemd, 3x raden waarom, juist ja. Op weg naar de westkust zagen we de donkere wolken al hangen...:(

De eerste avond langs de westkust verbleven we in een nietszeggend dorpje waar weinig tot niks te beleven viel, dus werd er een verkleedfeestje georganiseerd. Eerst even langs de schalm gegaan om alle kledij te verzamelen, en langzaam maar zeker kwam het feest op gang. Het eindigde diep in de nacht en het was een groot succes.
Onze volgende bestemming was Frans Josef waar de bekendste gletsjers van NZ liggen. Op de foto's zag het er idd prachtig uit, maar helaas hebben we deze gletsjer niet in het echt kunnen aanschouwen door de hevige regenval. Langs de westkust valt er gemiddeld 6 tot 7 meter per jaar, en dat heb ik gemerkt..:) Het skydiven wat ik op het programma had staan ging vanzelfsprekend ook niet door, het schijnt dat het hier een van de mooiste plekken is om te doen, mits het niet regent, wat meer regel dan uitzondering is.
Langs de wetcoast zijn we verder gereden naar Queenstown, dit is de adventure stad van NZ, maar staat meer bekent als partystad, en dat klopt wel een beetje.
In Queenstown had ik wederom skydiven geboekt, dit keer ging het niet door doordat het regende maar doordat het te hard waaide...:S Om toch wat adrenaline te krijgen heb ik de Neevis Bungy geboekt van 134 meter. Tot me verbazing was ik niet eens zo heel zenuwachtig totdat ik over de reling keek, oeiiii Super mooi, in Afrika kan je van 206 meter springen dus ik heb weer iets om naar uit te kijken..
Na Queenstown zijn we naar Millford gereden, waar je de prachtige fjorden kan bezichtigen per boot. Op de foto's zag het er wederom prachtig uit, maar doordat het zo hard regende en zo veel wind stond maakte het de boottocht wel spectaculair, met watervallen die ipv naar beneden naar boven gingen door de harde wind.
Uiteindelijk naar het zuidelijkste puntje van NZ gereden, gelukkig klaarde het weer een beetje op, zodat we wat meer te zien kregen van dit prachtige land. Alleen al als je in de bus zit, is het prachtig. Hier hebben we veel zeehonden en zeeleeuwen gezien, voor die zeeleeuwen zijn mooie beesten.

Het was tijd om rechtsomkeer te maken en terug te gaan naar Christchurch. Onderweg nog in Queenstown gestopt, waar ik samen met een paar andere een mountainbike had gehuurd om vervolgens lekker door de plassen te crossen. En vervolgens een heerlijk een Ferger burger gegeten (de beroemdste burger uit NZ) omdat hij zo groot is.
Van Christchurch verder gevlogen naar Bali, waar ik eindelijk weer werd herenigd met Nikki. Hebben een luxe hotel geboekt, ik was namelijk wel weer ff toe aan vakantie, na al dat backpacken...:) Zijn nu druk bezig om onze reis door Zuid-Oost Azië uit te stippelen.

Vanuit het zonovergoten Bali,

Cheers,

Reacties

Reacties

Assiieee

Heee Mies, klinkt helemaal niet gek joh ondanks alle regen... en nu gewoon lekker op Bali!! Ben wel jaloers zoals je zult begrijpen, had graag even samen met jou een golfje gepakt (en dan niet zoeen als in Brazil hehe).. zit er voor mij dit jaar even niet in, had gedacht dat ik er wat makkelijker vanaf zou komen met het ziekenhuis verhaal maar dat viel dus even tegen!! Verwacht wel een kaartje uit Bali hehehe, geniet er van jullie, ook grtz aan Nikki!!!! Kisses!! Antoniushof 125, 3583 ZE Utrecht Asss

De Kale Duitser

Een op het eerste gezicht prachtige plek die westkust, maar zouden ze er niet verstandig aan doen om ook wat activiteiten te plannen voor als het regent? Nu moet je maar net mazzel hebben dat je die ene droge dag per jaar er uit weet te pikken begrijp ik, en anders ben je mooi de sigaar. Of zeg ik dat verkeerd? Het moet hoe dan ook een beetje als thuiskomen gevoeld hebben al die regen... Denk namelijk niet dat het hier momenteel veel beter is!

Het ga je goed Mies, rust jij inderdaad maar eens lekker uit dat heb je wel verdiend na al die zware beproevingen! :P

PS Beetje jammer dat er onder water geen danspalen staan, anders had je die dolfijnen ongetwijfeld uren aan één stuk kunnen entertainen. Wat heet, dan was je daar waarschijnlijk nooit meer weg gekomen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!