MichelRottgering.reismee.nl

Kitesurfing...!!!

Dat is waar het hier allemaal om draait, in mijn vrije tijd ben ik hier dus ook voornamelijk mee bezig. Na 2 lessen te hebben genomen, kon ik zelf het water op gaan. Tijdens deze lessen leer je vooral veel over veiligheid, omdat er veel ongelukken gebeuren met kiten. Ik heb al meerdere mensen zien worden gelanceerd omdat ze hun kite niet onder controle hadden.
De eerste paar dagen dat ik aan het kiten was, was er weinig lol te beleven, omdat je dan namelijk nog niet kan kiten. De meeste tijd ben je kwijt aan het zoeken van je board, omdat je die ergens hebt verloren, hierdoor moet je gaan bodydraggen, dit houdt in dat je tegen de stroom in je board moet gaan zoeken. Tijdens het bodydraggen krijg je veel, heel veel zeewater naar binnen, maar ach no worries.....

Gelukkig heb ik dit allemaal achter me gelaten, en ben ik eindelijk in staat om zonder te vallen op mijn board te blijven staan. De eerste doelstelling is dus behaald, de volgende is om te gaan springen, dit zal echter wat meer tijd in beslag nemen, maar met nog 4 maanden te gaan, moet dat wel lukken...
Naast het kiten moet er natuurlijk ook gewerkt worden, nou ja werken.. de afgelopen weken was het zo rustig dat er nauwelijks van werken kon worden gesproken, maar toch.. Op dit moment zitten we helemaal vol, dat betekent dat ik wat minder uurtjes op het water kan doorbrengen, maar hetbrengt wel veel gezelligheid met zich mee, met o.a. een familie uit Pitsburch inclusief opa van 65, die allemaal kiten.
Vorige week zaterdag hebben we hier in Windtown een cocktailavond georganiseerd, omdat de cocktaillijst wel aan vernieuwing toe was. Iedereen mocht 1 of meerder cocktails opschrijven die ik toen moest maken en keuren natuurlijk. Na 20 cocktails te hebben gemaakt, wist ik op het einde niet meer wat ik in het begin in de cocktailshaker had gegooid, een goed moment om te stoppen dacht ik zo. Later op de avond hebben we in het dorp Brazilië - Argentinië gekeken, waar het bier vooral na het fluitsignaal rijkelijk vloeide, had 2 dagen nodig om bij te komen, maaaar wel een gezellige avond gehad...:-)

Afgelopen woensdag was het mijn vrije dag, en ben ik samen met een Nederlander die hier verblijft, een Deen en een Engelse, naar Paracuru gegaan., een uurtje rijden van Cumbuco. Hier ligt een rif waardoor je weinig golfslag hebt, een ideale spot om te leren kiten en om te springen, omdat het water hier vlak is. Savonds gezellig gegeten in Cumbuco, vooral het vlees is hier echt heerlijk, maar de vis doet hier niet veel voor onder. Groente kennen ze hier niet, dus daarvoor in de plaats eet ik maar een extra fruit, wat hier in overvloed aanwezig is.

Afgelopen zaterdag met een klein groepje naar Fortaleza gegaan, om hier het nachtleven te verkennen, eerst een hapje en een drankje(s) gedaan. Het eerste wat opvalt hier in Fortaleza, (naast dat het een verschrikkelijk lelijke stad is) is de prostitutie, wat een heel groot probleem is. Wat toch raar is omdat de man-vrouw verhouding hier 1 op 6 zit, je zou denken dat de mannen hier wel beter moeten weten, maar het zijn dan ook vooral Europeanen die hier naartoe komen... In dit deel van Brazilië zijn zo weinig mannen, omdat ze allemaal naar het zuiden zijn vertrokken, op zoeken naar een baan, de man-vrouw verhouding is daar dan ook precies andersom.
Aan het einde van de avond zijn we in Mucuripe beland, dit is de grootste en meest hippe club in Fortaleza waar 5000 man inpassen!!!! Ik had er dus hoge verwachtingen van, binnen gekomen viel het enigszins tegen omdat er vooral locale muziek werd gedraaid, waar de Brazilianen helemaal op los gingen, gelukkig hadden ze lekkere cocktails, waardoor ik uiteindelijk gezellig mee stond te springen of beter gezegd te schudden.

Tot zover mijn belevenissen in grote lijnen, vanuit het zonnige Brasil

Cheers,

Reacties

Reacties

De Kale Duitser

Ik heb je informatie over de man-vrouw verhouding en aanwezige voedingsbodem voor prostitutie doorgespeeld aan Norman. Voor het overige: veel plezier en hou die vlieger (en je drankzucht) onder controle!

nr14

Klinkt allemaal erg vervelend. Ik heb met je te doen mies.

XX

Stijn

die michel, die heeft gewoon een toptijd daar. ziet er allemaal goed uit. je moet alleen wel wat meer door je knieen gaan als je op zo een board staat. kus

Joris

Maat, geniaal dit allemaal. Ben jaloers! Have fun.. xx

Pa en Ma

Mooie verhalen en foto's, Michel. We genieten!
Wat moeten we hier nu in Nederland tegenover stellen;
Prinsjesdag? De naderende herfst?Pondjes proberen af te vallen in Life Fit?Het kantoor?
Laat maar, we kunnen ons (sportief)optrekken aan die kitende Opa van 65 bij jou (heeft hij niet eerst een paar van je exclusieve cocktails achterover gedrukt?)
Dikke kus, Pa en Ma

Maarten

Kijk, dit zijn de verhalen die we willen horen!

...En natuurlijk wat meer details over dat geslacht waar er 6 keer zoveel van zijn als van dat andere geslacht, maar ik zie dat je ouders ook meelezen ;-)

Veel succes met het ontwikkelen van je kite skills, dan kom ik wel een lesje bij je nemen als je terug bent!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!