MichelRottgering.reismee.nl

Windtown still going strong!

Afgelopen maand is eigenlijk geruisloos voorbij gegaan. Ben al aardig ingeburgerd hier in Brazilië, alles gaat ‘'tranquilo'' rustig aan dus. Bij elke bar ben ik ondertussen wel bekend, moet tenslotte wel wat concurrentieonderzoek uitvoeren, niet geheel onbelangrijk.
Doordat het hotel ondertussen behoorlijk vol zit ben ik veel aan het werk, maar zolang ik elke ochtend op me boardje kan staan vind ik het helemaal prima. Afgelopen weken ook veel verschillende nationaliteiten op bezoek gehad, onder andere een familie uit Chili met wie ik volgend jaar een paar dagen ga kayaken, omdat ze in Pucon een kayakschool hebben. Op dit moment zit er een groep Nieuw-Zeelanders die super gezellig zijn, maar het is natuurlijk niet altijd gezellig. Heb ook een week een groep gehad waar iedereen om 9 uur naar ze bedje gaat, sta je dan gezellig achter de bar...;)
Het barwerk bevalt me nog uitstekend, vooral in de namiddag is het vaak gezellig als iedereen terugkomt van een dag kiten. Op dat moment ben ik druk bezig met het maken van caipirinha's, caipiroska's, uvaroska's, kiwiroska's, mojoti's en nog veel meer verschillende cocktails. Caipirinha wordt gemaakt van Cachaca wat de lokale drank is, sommig flessen Cachaca zijn goedkoper dan water.
In het centrum is een klein cafeetje wat om 4 uur snachts opengaat, omdat de vissers zich dan gereedmaken om het water op te gaan, maar niet voordat ze een paar glazen cachaca hebben gedronken.

Vorige maand heb ik mijn eigen kite gekocht, een North Rebel voor de kenners onder ons.... Voor die tijd kon ik gewoon een kite van de kiteshop lenen, maar die kites waren al behoorlijk oud en versleten, niks voor mij dus.
Net voordat ik mijn kite had gekocht, ging ik een keer in de namiddag kiten, tot opeens de wind wegviel en me kite in het water viel, de touwen van me bar zaten om me kite heen waardoor ik me kite niet meer uit het water kreeg. Dit alles gebeurde ongeveer een kilometer van de kust af, gelukkig geholpen door een paar Brazilianen, alleen heb ik me board niet meer kunnen terugvinden. Wel weer een les geleerd, nooit om meer zo ver van de kust gaan als er niet genoeg wind staat, beetje moeilijk terugkomen namelijk..

Op zaterdag ben ik veelal vrij, op deze dag maak ik vaak met een paar anderen een downwinder naar de laguna, deze ligt ongeveer 5 kilometer van Windtown af. Deze laguna is alleen door het strand gescheiden van de zee, hierdoor heb je dezelfde windkracht maar dan zonder golven. Rond half 6 als het hier donker begint te worden hadden we een buggy teruggenomen naar Windtown. Een paar andere bleven nog, omdat zij met de auto waren gekomen, toen het eenmaal donker was zijn ze overvallen door een lokale jeugdbende. Behoorlijk scary, blijven oppassen dus.

Twee tot drie keer in de week organiseren we hier in Windtown een bbq-avond. Deze avonden staan garant voor heerlijke vis & vlees en veel drank. Vooral de lobster avonden zijn een groot succes.
Begin deze week is Jeroen aangekomen, hij is een kilte-instructeur en zal de komende maanden voor Windtown werken.
Gister is Onna ook aangekomen, de vrouw van Reinier zij komt uit Thailanden heeft een super grappig Engels accent. Zij werkt in de Spa en is voornamelijk druk bezig met het geven van massages.

Kortom het wordt eigenlijk alleen maar gezelliger, vanuit het zonnige Brasil

Cheers,

Reacties

Reacties

nr. 1

Ziet er goed uit maatje! Blijf genieten en werk die cocktails uit tot in perfectie, dan kunnen wij er straks ook van genieten! We missen je hier wel, óp en vooral buiten het veld! ciao

Bob

Jo michje. Mooi allemaal. Cocktails en kitesurfen. En dat tranquilo. Hier regent het zoals normaal. Ga lekker door waarmee je bezig bent, want het klinkt fantastich. Ben benieuwd naar je volgend verhaal...

X

Joris

Michelll! Comment ça va?
Wat een goeie verhalen jongen. Jaloers jaloers. Vorige week hebben we Kasper op het vliegtuig gezet, dus ik heb me intrek genomen in damsko! Het is echt super relax, ook mooi dat ik wat minder hoef te reizen.
Geniet ervan!

Lfs x

Stijn

het is niks zonder jou hier, we missen je jongen. mooi om te horen dat het je het zo goed hebt daar. veel plezier nog. en tot volgend berichtje

De Kale Duitser

Wat kan ik anders zeggen dan dat het er nog steeds jaloersmakend goed uitziet wat je daar allemaal uitspookt? Niet zo gek veel vrees ik. Je boeiende belevenissen, keer op keer verpakt overigens in leuk geschreven verhalen, beginnen met aardig stil te krijgen. En dat is, laten we wel wezen, natuurlijk een prestatie op zich!

Pas op voor jeugdbendes (wist niet dat ze daar ook Marokkanen hadden) en al te goedkope drank. Als het minder kost dan water kan het niet koosjer zijn en luidt mijn advies dan ook: afblijven!

Het ga je goed jongen ;)

Mariette

Hey masterkiter!!! Je foto's zien er goed uit, het lijkt wel of die armspieren alleen maar verder groeien! Lous en ik gaan in december kiten in Egypte, we hebben je raad opgevolgd:-) Helaas zullen mijn prestaties ver achter die van jou blijven....maarrr wie weet ben ik dan net goed genoeg om op het bord te blijven staan haha

Veel plezier en leuk dat Nikki komt!!!

dikke x jet

kas

hey mies, ziet er goed uit met je kite.
wel kut dat je je nieuwe kite nu alweer kwijt bent, en vervolgens ook nog eens word overvallen door jochies van 10!
dubbel pecht het lijkt wel een beetje op bart pech wat hij had met zijn vertragingen enzo!
in ieder geval geniet ervan en veel plezier

Arjen "Applause"

Zo eindelijk je reis verhalen site gevonden. Jezus man dat ziet er erg lekker en relaxed uit. Veel plezier en vanaf nu weer een trouwe lezer van je reis verhalen erbij. Groetjes Arie en Peet

nr. 1

hey kerel, alles wel daar? Wanneer komen de mooie verhalen weer voorbij? hopelijk snel. Take care x

Fred Rill

Hoi Michael,
Klinkt geweldig daar!
Leuk om te kunnen lezen hoe je daar hebt.
Een super tijd!

groeten uit Haarlem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!