MichelRottgering.reismee.nl

Hoogseizoen @ Windtown

Afgelopen twee maanden was het gezellig druk in Windtown. In oktober hadden we veel Nederlandse groepen (uitsluitend mannen), dus dat betekende gezellig slap ouwehoeren en veel bier drinken. Niet slecht om zo je vakantie door te komen. De baromzet is in deze maand dan ook hard gestegen, wat natuurlijk alleen maar positief is.
Eind oktober zijn er verschillende wedstrijden gehouden, waardoor het vooral in de avonduren een stuk gezelliger was in het centrum. De pro's die aan de wedstrijden meededen dronken gezellig een biertje mee, waardoor de feestjes tot in de late uurtjes doorgingen. Verstanding als ik ben, zorgde ik wel dat ik voor het licht thuis was, omdat ik diezelfde morgen weer fris en fruitig op het water moet staan. Een goede methode om van je hoofdpijn af te komen.
Begin november was het hier volle maan, en volle maan betekent hier in Cumbuco full moon sessies. Iets wat ik natuurlijk ook een keer moest doen. Na 2 nachten was het onbewolkt, en ben ik samen met twee andere jongens het water opgegaan om 11 uur savonds. Echt een super ervaring om in het donker met de glinstering van de maan het water op te gaan. Met kiten doe je eigenlijk veel op gevoel, waardoor het een stuk makkelijker was dan ik me had voorgesteld.

Mede doordat het zo druk was, is de tijd echt voorbij gevlogen. Alleen maar goed, ondanks dat ik het hier super naar me zin heb, heb ik nog maar weinig van het land gezien, gelukkig dat ik daar volgend jaar alle tijd voor heb. Met mijn Portugees gaat het niet zo goed, zeg maar gerust slecht, verder dan een paar woordjes ben ik nog niet gekomen, maar wat niet is kan nog komen, dus ik wacht het rustig af.
Naast alle drukte is Nikki 10 november aangekomen, ze heeft hier 2 weken heerlijk van de zon kunnen genieten. Gelukkig dat de meeste groepen net waren vertrokken, waardoor het hotel nog wel vol zat, maar het niet heel druk was bij de bar. Hierdoor kon ik af en toe wat eerder weg, en zijn we het weekend voordat ze vetrok samen weggeweest. Na twee dagen uitgerust en een kleurtje te hebben opgedaan, begon ze met haar eerste kiteles. Helaas heeft ze hier geen vervolg aan kunnen geven, doordat het heel moeilijk is om deze sport binnen twee weken goed onder de knie te krijgen. De liefde voor de sport ging niet zo ver om in Nederland in de koude Noordzee verder te oefenen.

Op mijn vrije dag besloten we om samen een buggytour door de duinen te nemen. Gedurende een uur scheur je door de duinen, een leuke manier om de omgeving beter te leren kennen. De volgende morgen waaide het weer ouderwets goed, na een paar dagen van zwakke wind. Had dus super veel zin om me eens lekker uit te sloven, zodat Nikki een paar mooie foto's kon nemen. Helaas stonden er nogal hoge golven waardoor het moeilijk is om door de branding te komen, waardoor ik door de eerste de beste golf werd gelanceerd, ondersteboven in het water terecht kwam, en mijn kite met een noodgang het water raakte..... resultaat: kite in 38 stukjes. Meteen naar de kitedokter gebracht, die hem weer netjes heeft gerepareerd. Een goedkope sport is het allerminst.....
Het laatste weekend dat Nikki hier was hebben we samen een autootje gehuurd, en zijn we samen naar Jericoacoara gereden. Dit is een dorpje wat ongeveer 400 km ten noorden van Cumbuco ligt. Jeri is gelegen in een natuurpark waardoor er geen verharde wegen zijn. Vlak voor Jeri is het mogelijk om een grote bus te nemen, alleen konden we deze bus niet echt vinden, waardoor we met onze VW over het strand moesten rijden. Na een paar keer vast komen te zitten, en veel gestrest zijn we dan uiteindelijk aangekomen in Jeri. Echt een schattig dorpje waar alle weggetjes van zand zijn, een soort van wintersportdorp met heel veel zand ipv sneeuw. Vanuit dit dorpje kan je kijken naar een prachtig zonsondergang, zodat de romantiek hoogtijdagen vierde. Na zonsondergang werden er capoeira-voorstellingen op het strand gegeven, en komen er allemaal kraampjes waar je cocktails kan bestellen.

Afgelopen dinsdag was het helaas weer tijd om afscheid te nemen, in Indonesië zullen we samen onze reis vervolgen.

Vanuit het zonnige Brasil,

Cheers

ps: foto's volgen snel als het internet weer zijn snelheid heeft gevonden......

Reacties

Reacties

Joris

Goed om van je te horen mies!
Miste je al, mooi dat het allemaal goed gaat met je.
Geniet er lekker van!

x

Maarten

Yoo mich! Wat een vette verhalen zeg! Ik ben jaloers, ik heb namelijk een fulltime job op het moment.. Lekker elke dag vroeg op, door de regen, achter een bureau. Jouw verhalen maken me blij!!

Kite-ze!

X murt

Clint

Goed te horen dat alles nog steeds top gaat! Leuk dat je het ook gezellig hebt gehad met uwer blonde honing!

Wacht op de foto's

DAAAG

kas

mooie dingen, gaat alleen niet zo goed met je kite, zijn die dingen zo fragile?
Hier in NZ gaat alles lekker veel feesten, Bier en ik heb 1 keer gesurft wat nog behoorlijk lastig is:P
dus kan me voorstellen hoe je op die kite staat

x

nr. 1

mooi verhaal amigo! Goed weer van je te horen.. Wij maken ons op voor pakjesavond, hopelijk heeft de sint voor jou een dag mooie golven gereserveerd!

Cheers!

x nr. 1

De Kale Duitser

Gezellig slap ouwehoeren... Daar kan ik me werkelijk niets bij voorstellen. Ik heb een hekel aan slap ouwehoeren! Altijd al gehad ook trouwens. Als iedereen een beetje minder slap zou ouwehoeren zou de wereld er een stuk beter uit zien!

Hoe dan ook, het klinkt nog steeds goed. Wat heet, het gaat alleen maar mooier klinken. Ik stel voor dat je, wanneer je thuis bent, deze verhalen bundelt en ze voor altijd bewaart om het geheel later, als je als een oude grijsaard achter de geraniums zit, nog eens door te kunnen bladeren.

Veel plezier, en alsjeblieft: gebruik voortaan geen rare uitdrukkingen meer zoals 'verstandig als ik ben', want dat gelooft niemand

spoony

Jooooooooo miessie,

Wat een super verhaal, ik ben ook weer toe aan zo'n heelrijke reis!!! Hier gaat alles verder goed!!! Er is zelfs groot nieuws in Huize Verburgt... ik heb m'n diploma gehaald, voor m'n laatste toets had ik een 5.7, perfect dus!!!! Dus mocht je zin hebben in een hollandse biertje, aankomende zaterdag feestje!!! ;)

Hoor van je en zie je foto's snel tegemoet komen!!!

MZZLSSSSSSSSSSSSS X

Maarten nr4

De actiefoto's zien er veelbelovend uit jongeman! Maar zorg nou maar dat je je nek niet breekt en dat het bij die kite blijft... We missen toch die stofzuiger op het middenveld dit seizoen ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!