MichelRottgering.reismee.nl

Goodbye Windtown

Nog 1 nachtje slapen en dan vertrek ik naar Manaus. Manaus is de grootste stad van de Amazone, en telt ongeveer 2 miljoen inwoners van hieruit vetrekken de meeste expedities naar de Amazone, zo ook dus die van mij.

Maargoed zover is het nog niet, ben druk bezig met het inpakken van mijn backpack, wat wel mee te nemen, wat niet mee te nemen... mmmm allemaal dilemma's.
Afgelopen twee weken rustig aan gedaan, heb even goed mijn rust gepakt, iets wat ik maar al te graag doe. Oud en nieuw heb ik hier in Cumbuco gevierd. Moest gewoon tot 10 uur werken, en daarna ben ik naar het centrum gegaan. Iedereen stond op het strand de meeste in het wit, omdat dit traditie is, dikke house op de achtergrond, cocktailtje in me hand, zeg maar Bloemendaal aan Zee om een mooie zomerse avond, maar dan zonder al die a-relaxte mensen, en 10 graden warmer, zo dus ongeveer....
Bijna 12 uur champagne in de aanslag, maar geen klok te bekennen, beetje lastig aftellen... maarja een minuutje eerder of later het nieuwe jaar vieren maakt ook niet veel uit.
Tot diep in de nacht lekker met me voetjes in het zand staan dansen, toen de caipirinha's zijn tol begonnen te eisen, en ik dus maar besloot me bedje op te zoeken.

De reis gaat nu eindelijk beginnen, heb afgelopen 5 maanden echt een leuke tijd gehad, vooral omdat ik met het virus van kiten besmet ben geraakt, ga dit in Nederland dan ook zeker oppakken. Ook het klimaat is hier heel aangenaam, elke dag temperaturen van 30 graden, en een lekker verkoelend windje. Na 5 maanden op 1 plek te hebben gezeten, vind ik het dus wel tijd om meer van het land te zien.
De plannen zijn enigszins wel een beetje aangepast, na Zuid-Amerika zal ik achtereenvolgens Fiji, Nieuw-Zeeland en Sydney aandoen, om vervolgens begin mei naar Bali te vliegen. Vanaf Bali zal ik samen met Nikki beginnen aan ons reis richting Bangkok.
Al met al geen slecht vooruitzicht....:D

Vanuit het zonnige Brasil,

Cheers

Reacties

Reacties

Frank Lorier

Hey Michel,
Leuk om verhalen te lezen van iemand die ook lang bij Windtown verbleven heeft. Ik heb al naar ticketprijzen gekeken voor dit najaar, wie weet....
Wens je een goede reis toe. Sydney is een geweldige stad, Nieuw-Zeeland is waanzinnig wat natuur betreft, met name het Zuidereiland.
Als je nog niet naar Manaus bent, wil je dan de groeten doen aan Reinier en O?

Have fun!

Frank

De Kale Duitser

Happy newyear Mies! Rijkelijk laat uiteraard, maar je weet wat ze zeggen, beter laat dan nooit. Bovendien: wat in het vat zit verzuurt niet. Zo, dan heb je je Nederlandse spreekwoorden en gezegdes voor vandaag weer even gehad.

Veel plezier in de Amazone, ga jij maar eens een beetje beschaving brengen bij die wilde indianen :P

Nr 14 - Ot

Mies,

Heel fijn hoor, al die verhalen. Veel plezier op je amazone-cruise:)
Fijne reis man!

Ot

nr. 1

Amigo! Goed weer iets te horen van je.. Have fun met alles wat nog komt en ben benieuwd naar je volgende verhalen.. ciao x stefan

kas

Hey mies, Fiji? geinspireerd geraakt door mn foto's ?
ik zit nu in Byron bay, dat is denk ik wel iets voor jou.
Heel veel surf chicks en dudes en alles gaat hier heel rustig aan.
Nieuw zeeland is echt super als je het noorder eiland gaat verkennen, laat de oost kant dan niet liggen!! dit vergeten heel veel mensen maar is super mooi!!!!
Laat maar weten wanneer je deze kant op komt!
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!