MichelRottgering.reismee.nl

Buenos Aires

Hier weer een berichtje, dit keer vanuit Buenos Aires. Ik was geëindigd in Rio, zoals gezegd heb ik de 2e week in Rio niet veel bijzonders gedaan, lekker geluierd op het strand, boekje lezen, biertjes drinken, voetfully spelen een veel steak eten....je kent het wel. Het enige toeristische wat ik heb gedaan is de Carcovado bezocht, op deze berg staat het grote Jezus-beeld, behalve dat dit beeld groot is, was het uitzicht adembenemend.
Verder heb ik geprobeerd om mijn kostenpatroon enigszins aan te passen, ik dacht dat ik alles toch wel ruim gebudgetteerd had maar dat valt toch ff tegen. Ik heb mijn dagelijkse bezoek aan het restaurant moeten ombuigen naar de supermarkt. Wat overigens totaal geen straf is, omdat de steak hier van buitengewone kwaliteit is en lekker cheap..:) Verder heb ik besloten om meer gebruik te maken van het openbaar vervoer ipv de taxi...

Na Rio heb ik besloten om het vliegtuig te pakken richting Florianopolis, dit is ongeveer 1,5 uur vliegen en staat bekend om haar goede golven en wind. Ik was van plan om me kite-skills een beetje bij te werken, maar helaas de wind was niet goed, dus ben ik niet het water op gegaan. Gelukkig zat ik in heel gezellig hostel waar heel gezellig werd gedronken. In Floripe heb ik mijn daginvulling ongewijzigd gelaten, kortom lekker genoten van de zon, strand en steak. Na 3 dagen doorgebracht te hebben in Floripe ben ik met 3 jongens uit Wales doorgereisd naar de Iguazu Falls. De Iguazu Falls liggen op de grens met Argentinië, en zijn de grootste in Zuid-Amerika en strekt zich uit over een lengte van 2300 meter en telt circa 275 watervallen, meer dan genoeg dacht ik zo. Kan niet anders zeggen dat het, het mooiste natuurverschijnsel is wat ik tot nu toe heb gezien, overal waar je kijkt gewoon watervallen (zie foto's).
Na 6,5 maand was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen van Brazilië, om vervolgens de watervallen vanaf de Argentijnse kant te bezichtigen. Het eerste wat mij opviel in Argentinië is dat het bijna 2 keer zo goedkoop is dan in Brazilië, en dat is meer kan welkom. We zaten in een hostel wat meer iets weg had van een 4 sterren hotel, heel vervelend allemaal. Gelukkig hadden we nog tijd om de watervallen te bezichtigen dit keer dus van de Argentijnse kant. Wat wederom weer prachtig was.

Na de watervallen was het tijd voor Buenos Aires, en het leuke van Argentinië is dat de bussen super de luxe zijn, met als klap op de vuurpijl de champagne die werd geserveerd.... Vorige week woensdag ben ik aangekomen in BA, en kan niets anders zeggen dat deze stad gewoon heel groot is. BA voelt gewoon heel westers aan met uiteraard veel invloeden uit Spanje.
Naast de culturele bezienswaardigheden staat BA natuurlijk ook bekent om haar goede uitgaansleven, en daar heb ik natuurlijk maximaal van geprofiteerd. Met als hoogtepunt afgelopen zaterdag PACHA. Een super mooi feest waar we tot laat na zonsopkomst nog lekker stonden te dansen, tot het om 8 uur toch echt tijd was om terug naar het hostel te gaan.
Nu lijkt het misschien dat ik alleen maar ben uitgegaan, maar dat is natuurlijk niet zo. We hebben urenlang door de vele verschillende wijken van BA gelopen, naar een wedstrijd van BOCA geweest, en jaja Maradonna nog gezien, dit keer werkte me zoom-functie niet optimaal dus helaas geen foto's van Pluisje.

Verder moest ik me noodgedwongen bezig houden met shoppen. Morgen vlieg ik namelijk naar Ushuaia, de uitkoek van de wereld, waar de temperaturen drastische lager liggen dan ik de afgelopen maanden ben gewend. Vanuit Ushuaia zal ik mijn reis vervolgen naar Santiago, alleen is het nog niet helemaal duidelijk hoe goed de wegen begaanbaar zijn in en rond Santiago, dus misschien zullen we moeten uitwijken naar een andere stad wegens een ernstige aardbeving.

Vanavond ga ik op de valreep nog naar een tangovoorstelling, ben benieuwd.....

VanuithetgezelligeBA,

Cheers

Reacties

Reacties

Bart M

Mies wat een topverhalen...
Alhoewel 'je kent het wel' toch niet echt van toepassing is en het bezuinigen door het openbaar vervoer ipv. de taxi te nemen en daarin te kiezen voor een vliegtuig vind ik ook opvallend. En het feit dat de zoomfunctie niet werkte is ook uiterst discutabel.
Hoe dan ook; wat een toptijd!
ciao

nr. 1

Kun je mij nog één keer uitleggen waarom ik had besloten om niet zo'n reis te maken....? Ben het even kwijt...

De Kale Duitser

Je mag je excentrieke levensstijl dan door budgettaire redenen noodgedongen iets aan hebben moeten passen, het leven daar steekt (of moet ik zeggen steakt) nog altijd schril af bij het hondenbestaan waaraan wij ons als achterblijvers hier dienen te confirmeren. Tentamens, verslagen, vrieskou, prijs jezelf gelukkig dat je er voorlopig niets mee van doen hebt en blijf genieten! ;)

Maarten

Jeetje jongen.. Wat heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt hier op mijn bureau stoel achter mijn computer scherm. Steak, bier en niet sporten, klinkt als iets wat mij wel leuk lijkt!

Het ga je goed, en kom snel maar weer terug. kus van murt

Joris

Koning, maradonna gezien wat een held! Ga maar lekker bugetteren mies, de crisis hakt om zich heen. viel spass. x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!